fain>>>>rozhodnutí
gedzitka
ahoj,já mu pomoct chcu ale chápete že mu teď bude dvacet a připadá mu že se o sebe dokáže postarat sám,předemnou už to skoušelo pár lidí s nim mluvit ale poslal je někam.je to takovej kamarád-nekamarád>známej ....jak se to vezme.ale vo to nejde.chtěla bych s nim mluvit ale nevidim ho často a gdyž jo tak má kolem sebe milion ''kamarádů'' feťáků.takže myslim že by se nechtěl strapňovat tim že by se bavil vo tom jak přestat.chce se vrátit na školu a začit znovu ale nevim.nigdo už mu nevěří protože to řiká každej tejden a taky každej tejden sedm dní smaží.takže popravdě fakt nevim jak s nim mám mluvit>fakt že ne.dikec a zdarec!

Odpověděl: Jakub Minařík
Formulace vašeho dotazu je celkem hutná a poněkud matoucí. Chápu-li to dobře, chcete pomoci někomu, kdo bere drogy, ale nevíte jak. Osobně bych vám doporučoval na tyhle snahy rezignovat. Velmi často se stává, že místo jednho abstinujícího toxíka a jeho šťastného pomocníka bývají výsledkem 2 toxíci.
Takže-moje doporučení zní: Omezte je na nabídku pomoci a doprovodu, pokud by váš kamarád chtěl vyrazit do Kontaktního centra a svěřit svou abstinenci do rukou odborníků. Rádi mu pomohou. Pokud tohle odmítne nic není ztraceno-můžete pro něj být člověk, který mu tam pomůže dojít až to bude potřebovat. Závislost je běh na dlouhou trať a pomáhat někomu vyžaduje neuvěřitelně mnoho trpělivosti a sisyfovského úsilí. Obávám se že ji nebudete mít a navíc ve chvíli kdy vám přijde jako dobrý nápad-východisko z dlouho se opakující situace, která je zas a zas stejná-dát si s ním naposled s tím, že pak začnete spolu abstinovat-zahájila jste svou drogovou karieru.